close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טבעות אירוסין רוכשים עם תעודה גמולוגית

מערכת שורשיג תמוז, תשעח26/06/2018

מהי תעודה גמולוגית ולמה צריך לרכוש טבעות עם תעודות גמולוגיות?

תגיות:
בשעה טובה ומוצלחת החלטת להציע נישואים לבת זוגך, כעת עליך לתכנן לפרטי פרטים את האירוע בו תכרע על ברכיך ותבקש את ידה. חלק בלתי נפרד מטקס הצעת הנישואין הוא הענקת טבעת אירוסין, לרוב מסוג סוליטר עם יהלום נוצץ ומבריק. את הטבעת כדאי לרכוש בחנות תכשיטים של מעצבת מוכרת המציעה שלל טבעות אירוסין בעיצוב מרהיב ובהתאמה אישית מלאה לטעם האישי ולתקציב.

טבעת מעוצבת עם תעודת גמולוגית
כאשר אתה עומד לרכוש טבעת לאירוע האירוזים שאתה מתכנן בהפתעה לאהובה שלך, עליך לקבל החלטות חשובות ולקלוע לטעמה האישי והייחודי של בת הזוג. מעבר לכך, עליך למצוא חנות תכשיטים אמינה המציעה מגוון עיצובים מרהיבים, מחירים אטרקטיביים, אחריות ושירות מקצועי המלווה ביחס אישי וחם. זו אינה בחירה פשוטה, מאחר ויש חנויות תכשיטים רבות ברחבי המדינה, לכן כדאי לקבל המלצות מהסביבה הקרובה, ולאחר סינון ראשוני כדאי לקרוא מידע אודות העסק ולהתרשם מעיצוב הטבעות ומחירן.

ככלל, כדאי לרכוש טבעות אירוסין ותכשיטים מעוצבים ואלגנטיים ישירות אצל מעצבת תכשיטים מנוסה, כך תוכל לחסוך פערי תיווך וליהנות משירות אישי כדי לבחור טבעת מרהיבה ביופייה. בחירה נכונה של טבעת לטקס האירוסין מבטיחה לך הצלחה באירוע שאתה מפיק, וכמובן תשובה חיובית להצעת הנישואין שלך.
כדי להבטיח כי רכשת טבעת איכותית עם יהלום אותנטי ושווה ערך, עליך לוודא כי התכשיט שאתה רוכש מגיע עם תעודה גמולוגית. זו תעודה המבטיחה לך כי רכשת יהלום אמיתי ולא מזויף, וכי היהלום לא עבר טיפולים שונים או יוצר במפעל (יהלום מלאכותי).

מה זו תעודת גמולוגית?
תעודה גמולוגית היא למעשה אישור ממעבדה מקצועית ובלתי תלויה הבוחנת את היהלום. צוות המעבדה בודק האם היהלום מקורי וטבעי ולא טופל בדרך זו או אחרת, כלומר אתה נמנע מיהלומים מזויפים, וכך אתה בטוח כי אינך משלם מחיר גבוה ליהלום מלאכותי ששווי השוק נמוך בהרבה. לאחר בדיקת היהלום, המעבדה מדרגת אותו לפי רמת ניקיון, צורה, מידות, צבע, איכות ורמת החיתוך ולפי פרמטרים נוספים.
חשוב לדעת כי שווי היהלום הטבעי נמדד לפי 4 קריטריונים עיקריים המקובלים בענף, כלומר לפי מבחן ה-C4 שלבטח שמעת עליו. 4 הפרמטרים הם:
• צבע (Color) – צבע היהלום נבדק באמצעים מתקדמים, דרגת הצבע מצוינת באותיות האלף בית בשפה האנגלית, ככל שהאות נמוכה יותר כך הגוון של היהלום איכותי וטוב יותר, וערכו עולה.
• ניקיון (Clarity) – דרגת הניקיון של היהלום קובעת את מחירו ושוויו, רמת הניקיון נמדדת לפי שבירת האור של אבן החן. ככל שהיהלום נקי יותר כך הברק שהוא מחזיר טוב יותר, והיהלום המשובץ בטבעת האירוסין שאתה רוכש לבת זוגך יהיה מנצנץ ומרשים ביופיו.
• משקל (Carat) – משקל היהלום נמדד בקרט, זהו אחד הפרמטרים החשובים לפיהם קובעים את מחיר היהלום בשוק.
• חיתוך (Cut) – צורת החיתוך של היהלום קובעת את הברק שלו ומשפיעה על מחירו, צורות חיתוך פופולריות הן פרינסס (מרובע), קושין ועוד.

מה לבדוק בתעודה?
כאשר אתה רוכש טבעת אירוסין עליך לבדוק מי הנפיק את התעודה הגמולוגית ליהלום המשובץ בתכשיט. במידה ואתה רוכש טבעת משובצת ביהלום קטן, לרוב בית העסק יציע תעודה גמולוגית הנכתבת על ידי גמולוג העובד עם החנות, ויהלומים גדולים יותר יסופקו עם תעודת גמולוגית ממעבדות מובילות בתחום, ביניהן – DGI, IGL, EGL. יש עוד מספר מעבדות איכותיות ומקצועיות שניתן להסתמך על חוות הדעת שלהן, מאחר והנושא מורכב כדי לפנות למעצבת תכשיטים מקצועית ואמינה שתסייע לך לקבל את ההחלטה הנכונה והמשתלמת ביותר, הן מבחינת סוג התעודה הגמולוגית והן מבחינת מחיר התכשיט, וכמובן עיצובו הייחודי והמקורי.

אנשי המקצוע ממליצים לדרוש תעודה גמולוגית אותנטית ממעבדה מוכרת ואמינה בכל קניית יהלום שמשקלו מעל 0.75 קרט, וכך עליך לנהוג בעת רכישת טבעת אירוסין. התעודה הגמולוגית מבטיחה לך כי אתה מקבל תמורה מלאה למחיר, וכי היהלום המשובץ בטבעת שהזמנת אכן מקורי, טבעי ויוקרתי. בנוסף, תוכל לבטח את הטבעת בחברת הביטוח באמצעות הצגת התעודה הגמולוגית.
טבעת אירוסין רוכשים רק עם תעודה גמולוגית מוכרת

לאחר שהבנת מהי תעודה גמולוגית, כעת כדאי לקחת מידה של אצבע אשתך לעתיד, תוכל לעשות זאת בנקל באמצעות מדידת אחת הטבעות שלה, במידת הצורך כדאי לבקש עזרה מחברה של הכלה לעתיד, מידידה טובה או מאמך. כך תוכל לבחור בטבעת אירוסין מרשימה בשיבוץ יהלום אחד או יותר, וליהנות מתכשיט יוקרתי עם תעודה גמולוגית ממקום מוכר, וכמובן מהפתעה מרגשת לאהובתך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה